Czech Bulgarian English French German Greek Italian Norwegian Portuguese Russian Slovak

MIMOSEZÓNNÍ NOVINKY

FOTOGALERIE - VMAX P.R.D.

CHLADIČ OLEJE

poslal: Dušan
 
Vzhledem k tomu, že teplota oleje v motoru může v horkých letních dnech nebo při vysoké zátěži dosahovat běžně teploty až  130°C rozhodl jsem se pro montáž chladiče oleje, abych motoru trošku ulevil. Rozhodnutí pro instalaci olejového chladiče bylo podepřeno i skutečností, že po montáži motorového kitu WISECO 1400 ccm jsem měl i trošku problém s chlazením spodku motoru.

Olej se na můj vkus dost zahříval i v běžném režimu a pouze vodní chladič na to evidentně nestačil. Ostatně i výrobce kitu doporučoval montáž větší olejové vany tzn. větší množství oleje nebo montáž olejového chladiče. V ideální variantě pochopitelně použít obě možnosti. V první fázi jsem to chtěl řešit právě montáží olejového chladiče. Vzhledem k tomu, že jsem použil mezikus bez termostatu bylo nutné správně zvolit velikost chladiče, aby nepřechlazoval (což se nechá pochopitelně dodatečně řešit ), ale hlavně aby správně fungoval v kritických horkých letních dnech. Po instalaci olejového chladiče teplota oleje poklesla o 20°C a tím pádem i chladící kapacita vodního chladiče stoupla o 10% .

Takže závěr, pokud někdo uvažujete o olejovém chladiči, můžu vám ho jen doporučit. Je to věc, která opravdu funguje, uleví motoru a je to, dle mého pohledu, prostě „ stylovka“.

Poznámka pro majitele olejových teploměrů umístěných místo olejové zátky : teploměr má jen krátkou sondu (tyčku), která není ponořena v samotném oleji a tudíž teploměr snímá jen vnitřní teplotu motorového prostoru. Samotná teplota oleje je zhruba o 15 až 20°C vyšší než je údaj na teploměru!


 

Právě přítomno: 270 hostů a žádný člen

© 2000-2017 daf@toulic Vmax Czech

Bookmaker review site http://wbetting.co.uk/ for William Hill